Evan Dimas Catatkan Rekor Unik Bersama Selangor FA

Gelandang timnas Indonesia, Evan Dimas Darmono, mencetak sejarah di Malaysia bersama klubnya, Selangor FA. Hal itu setelah Evan Dimas mencetak gol kala Selangor FA melawan Perak FA di ajang Piala Malaysia 2018.

Evan Dimas jadi pemain Indonesia pertama yang mencetak gol di tiga kompetisi di Malaysia. Yang menarik, seluruh gol itu tercipta pada musim yang sama.

Gol ke gawang Perak FA terjadi pada menit ke-37 dalam pertandingan tadi malam (16/9/2018). Itu membuka keunggulan Selangor FA atas Perak FA.

Pertandingan sendiri berakhir dengan skor 3-1 untuk kemenangan Selangor FA. Itu merupakan gol keempat Evan Dimas untuk Selangor FA di berbagai kompetisi musim ini.

Pertama kali Evan Dimas mencetak gol untuk Selangor FA terjadi di Piala FA Malaysia kontra Trengganu. Gol mantan pemain Bhayangkara FC ini membantu Selangor FA menang 3-1.

Kemudian di Liga Super Malaysia, dua gol sukses dilesakkan Evan Dimas, masing-masing satu gol ke gawang Kelantan FA dan PKNS. Lalu, terakhir golnya ke gawang Perak FA kemarin di ajang Piala Malaysia.

Apa yang ditorehkan Evan Dimas merupakan pencapaian bagus, mengingat ini musim perdananya di kompetisi sepak bola Malaysia. Evan Dimas bergabung bersama Ilham Udin Armayn ke Selangor FA sejak awal musim ini.

Musim lalu, Evan Dimas dan Ilham Udin membela Bhayangkara FC. Kedua pemain itu ikut mengantarkan Bhayangkara FC menjadi juara Liga 1 musim lalu.