Dalam momen sulit, Ilham Udin bertekad bertahan di Selangor FA

Ilham Udin Armayn tengah menghadapi masa sulit bersama Selangor FA. Namun demikian, mantan pemain Bhayangkara FC tersebut tak mudah menyerah. Ia akan terus memperjuangkan nasibnya di klub Malaysia tersebut.

Pemain 22 tahun tersebut pindah ke Selangor FA dari Bhayangkara musim lalu. Kepindahannya bersamaan dengan satu rekan di Bhayangkara, Evan Dimas.

Rekan Ilham tersebut relatif menjalani kariernya dengan mulus dibanding dengan dirinya. Dimas, meskipun tidak terlalu bersinar, ia menjadi pemain penting dalam tim besutan Nazliazmi Mohamad Nasir tersebut.

Ilham sendiri bermain 10 kali musim ini tanpa mampu menyumbangkan satu gol. Spekulasi yang muncul kemudian adalah Ilham akan dilepas ke klub lain pada bursa transfer bulan ini.

Ilham juga kerap mendapat kritik karena penampilannya. Namun ia belum menyerah untuk membuktikan kualitasnya di Selangor FA.

“Saya tidak merasa tertekan, mungkin ini belum rezeki saya. Inilah risiko sebagai pemain impor, harus bisa menghadapi tekanan dengan baik dan saya masih semangat untuk bersama Selangor,” ucap Ilham seperti dikutip dari Berita Harian.

Selangor FA sendiri saat ini masih berada di peringkat 8. Posisi tersebut tidak ideal karena Malaysia Super League 2018 hanya menyertakan 11 tim. Dua tim paling bawah di klasemen akan terdegradasi.

Di bulan Ramadan ini, pemain Selangor FA dituntut tetap bekerja keras untuk memperbaiki posisi. Ilham Udin yakin kubunya mampu memperbaiki posisi di klasemen.

“Ketika di Indonesia dulu, saya juga pernah berpuasa di luar negeri dan berlatih di bulan Ramadan, jadi saya sudah biasa,” papar Ilham.

“Pemain akan berusaha keras lagi dan mudah-mudahan akan diberi rezeki untuk Selangor berada di posisi lebih baik,” tandasnya.

liga88
loading...