Pelatih Selangor FA Isyaratkan Bakal Lepas Evan Dimas & Ilham Udin Armaiyn

Masa depan dua pemain Indonesia, Evan Dimas Darmono dan Ilham Udin Armaiyn, di Selangor FA semakin menjadi tanda tanya. Menyusul, adanya niat perombakan pemain asing yang ingin dilakukan klub asal Malaysia itu pada putaran kedua Malaysia Super League (MSL) 2018.

Nama Evan dan Ilham pun disebut-sebut sebagai pemain asing yang kemungkinan bakal didepak pada putaran kedua nanti. Kendati Evan sejatinya menjadi andalan di lini tengah tim Gergasi Merah pada musim ini.

Terakhir, kedua pemain tersebut diturunkan saat Selangor kontra Johor Darul Takzim (JDT) di Stadion Kuala Lumpur, Cheras, Sabtu (12/5) malam. Pada laga itu, kedua tim bermain imbang 2-2.

Ditanya mengenai nasib kedua pemain timnas Indonesia U-23 itu, pelatih Selangor, Nazliazmi Nasir, menyerahkan keputusan akhir kepada manajemen tim. Dia pun seakan mengisyaratkan bakal melepas kedua pemain itu pada putaran kedua nanti.

“Seperti yang saya katakan sebelum ini, pemain impor sedia ada kita ini adalah lebih baik daripada pemain lokal yang kita ada,” kata Nazliazmi, seperti dikutip laman resmi Selangor.

“Tapi permasalahan yang kita hadapi adalah konsistensi apabila sebagai pemain impor, sudah tentu saya harapkan mereka ini akan berbeda daripada pemain lokal. Bukannya hari ini bermain baik, kemudian perlawanan seterusnya tidak baik,” tuturnya.

“Bagi saya, persembahan Evan dan Ilham pada malam ini (kemarin) masih di tahap sederhana (biasa saja). Bergantung kepada manajemen, mereka akan adakan mesyuarat (pertemuan) dan laporan yang saya akan bentangkan nanti mungkin akan dipersetujui atau dibincangkan,” jelas Nazliazmi.

Saat ini, Selangor masih terpaku di posisi kedelapan dari 12 peserta MSL 2018. Mereka baru mengoleksi 11 poin dari sepuluh laga yang telah dijalani.

loading...

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*