Legenda Timnas Minta Andik Balaskan Dendam di Piala Malaysia

Andik Vermansyah

Eks pemain tim nasional Indonesia yang juga pernah tampil di klub Malaysia, Selangor FA, Elie Aiboy, meminta mantan klubnya tersebut membalaskan dendamnya setelah sempat kalah dua kali dari Kedah pada 2008.

Dilansir dari Berita Harian, Eiboy mengaku masih belum bisa melupakan kekecewaan ketika Selangor yang dibelanya kalah melawan Kedah pada laga krusial 7 tahun silam.

“Awalnya, kita kalah pada final Piala FA, jadi kami berhasrat mau membalas dendam selepas bertemu sekali lagi pada final Piala Malaysia,” ujar Eiboy.

“Namun, ternyata 2008 memang tahun bertuah mereka, dan mereka sekali lagi mengalahkan Selangor pada final Piala Malaysia sekaligus meleburkan impian Misi 33 (gelar Piala Malaysia) kami,” tambahnya.

Saat ini, pemain Indonesia, Andik Vermansyah, berada dalam skuad Selangor dan berpeluang untuk membalaskan dendam sang senior atas lawannya tersebut.

“Jadi saya berharap barisan pemain Selangor kali ini dapat mengalahkan Kedah dan memastikan Piala Malaysia pulang ke bumi Shah Alam,” tutur pemain yang pernah memberikan gelar ‘treble’ pada Selangor di musim pertamanya hijrah ke Malaysia itu.

Andik sampai saat ini masih belum memberikan satu gelar pun untuk Selangor, setelah musim lalu hanya bisa jadi runner-up Liga Malaysia. (one)

1 Comment

Comments are closed.